Service-urile autorizate și încrederea românilor

Un studiu realizat recent de un furnizor de service pentru produse electronice și IT arată că 9 din 10 români preferă să-și repare electronicele defecte într-o unitate de service autorizat. Participanții la studiu consideră durata reparației şi preţul acesteia mai importante decât recomandările prietenilor sau familiei atunci când apelează la un service autorizat.
Atunci când se confruntă cu o defecțiune, 75% dintre consumatori verifică dacă produsul respectiv mai este în garanție, 57% sună direct la furnizorul de service recomandat de producător și doar 29% apelează la cunoscuți sau la “un om bun la toate”, spun rezultatele studiului.

Tema și rezultatele studiului ne-au amintit de două articole publicate nu demult de ProMotor (aici și aici), unde se discută percepția românilor referitoare la service-urile auto. Pare că schimbarea categoriei de produse și diferența între prețurile de achiziție determină și diferențe în comportamentul și costurile de utilizare și întreținere a produselor respective.

 

Dar nu este vorba numai despre atât. Cheia, credem noi, stă în calitatea și garanțiile oferite de unitățile de service autorizat, indiferent de tipul produselor pe care acestea le repară.

 

Fie că este vorba despre electronice, mașini sau motociclete, service-urile autorizate trebuie să respecte o serie de reglementări impuse de producător cu privire la durata reparației, calitatea pieselor și a manoperei, conduita și transparența personalului din service față de client. La rândul lor, producătorii pun la dispoziția posesorilor un sistem de compensare și un mecanism de feedback referitor la serviciile pe care aceștia le primesc, în așa fel încât să se asigure că unitatea de service autorizat corespunde standardelor mărcii.

Mai mult decât atât, este un fapt general cunoscut că produsele defecte aflate în garanție beneficiază de reparații gratuite în service-urile autorizate și că, în multe cazuri, producătorul este în măsură să ofere proprietarului un produs de înlocuire pe durata reparațiilor.

Service-urile autorizate sunt una dintre cele mai importante verigi de legătură între producător și client după momentul încheierii tranzacției de cumpărare și un vector considerabil de imagine pentru cei dintâi. De aceea, un service autorizat va trebui întotdeauna să fie pregătit să ofere cea mai bună calitate și cea mai bună experiență pentru utilizator, la prețul corect pentru marca respectivă.

 

Și, în ciuda experiențelor izolate pe care unii clienți le-au avut, atât piața, cât și consumatorii au început să asimileze aceste argumente și să le acorde încredere. În fond, cât de bun mai este un “om bun la toate” în ziua de azi?

 

Introdu numarul tau de telefon si te sunam noi:

Cere o oferta